diumenge, 5 de juny del 2022

Caos Nòrdic. Vikilàndia! Un no parar...


El dijous

...vaig tindre un dia prou "mogut"; us explique: pel matí vaig anar, en realitat, vaig pedalejar, per a replegar al port d'Århus a 17 turistes de diferents països: USA, Canadà, Australia i Escòcia (un grup no massa gran, aquesta vegada, però ben variat!) i quan els vaig deixar al vaixell de nou, contents, els turistes i jo (al menys), em vaig incorporar al torn de la tarde a l'hospital amb els malalts psíquics (oficials) i els meus companys i, per tant, no vaig tindré més nassos que recompondrem en 5 minuts i concentrar-me en el que hi tenia al davant, que era bastant complicat...!

Pedalejant...
foto: Sònia Bandholm

En fi, que desprès de deixar al grup de turistes que em van adjudicar vaig agafar la bici (elèctrica,😇!) i, em vaig llençar costa cap amunt, a velocitat máxima, per arribar al torn de vesprada encara a temps...

Aarhus School of Marine and Technical Engineering (zona del port)
foto: Sònia Bandholm

No hi tinc que dir, que desprès d' unes quantes hores explicant aquesta "petita gran ciutat" (Aarhus és oficialment coneguda com: "la més petita de les grans ciutats del món", on visc, en anglès...i, només, creuar les portes del departament on treballe, a l'hospital, vaig tindre que resetejar el meu brain i tornar a parlar danés com faig, habitualment, al treball! 

Aarhus-centre
foto: Sònia Bandholm 

Aquestes últimes setmanes, exceptuant un viatge a Paris amb parada a Hamburg de tornada a casa, he anat de "bolit" i, per això, estimats lectors del bloc no he pogut escriure tan sovint com m'agradaria.

Aarhus
foto: Sònia Bandholm
 

El divendres 

Aprofitant que tenia el dia lliure, vaig tindre l'oportunitat de fer d'àvia (iaia) postissa, a una institució preescolar danesa uvm.dk/dagtilbud, es a dir, una "iaia postissa" oportunity, de dos xiquetes molt llistes, i amb una imaginació infantil desbordant i molt sobrades d'energia, no cal que ho digui; filles d'uns amics catalans que, també, viuen en aquesta petita-gran ciutat, i, tot i que, hi era "morteta" desprès de totes les vicissituds del dia anterior va acabar-hi sent una experiència enriquidora i m'ho vaig passar "bomba"!; vaig tindre l'oportunitat de parlar-hi amb altres àvis danesos (qualsevol d' ells, potser també postissos com jo?, qui lo sa?) i, me va sentar molt bé el paper de iaia (m'ho vaig pendre, això sí, molt seriosament; espere poder tornar a repetir si les àvies de veritat per raons obvies (viuen lluny) no poden acudir! 

Custom House (Århus)
foto: Sònia Bandholm 

El dissabte  

L'Anders i jo estem convidats a una festa... ja us conte desprès...(dissabte pel matí ara mateix...)

Fideuà, feta a Dinamarca, per la millor cuinera del Principat de Catalunya (que tb. viu a Aarhus)
foto: Sònia Bandholm  

I, dissabte...vam ser-hi a una festa d'aniversari, a casa d'uns amics (catalans del principat!) i vam menjar-hi una de les millors fideuàdes que he menjat mai (tot hi ha que dir-ho!). Ens ho vam passar molt bé amb un variat grup de gent: danesos, hongaresos, alemanys, catalans del nord i del sud (tan se val d'on venim...) Va fer un dia assolellat i amb temperatures per damunt dels 20 graus...Per tant, no es podia demanar més!

Dokk1 dokk1.dk (Aarhus Bibliotek)
foto: Sònia Bandholm

El diumenge

Ara mateix estic escrivint aquest post a l'hivernacle desprès d'aixecar-me sobre les 7 del matí i d'arrancar algunes de les males herbes que sempre trobes en qualsevol jardí (petit o gran) i tinc que preparar-me per a repassar una mica del material que utilitzaré demà matí quan m'aixeque i, pedalejant de nou, arribaré fins al port d'Aarhus per a replegar, una vegada més, un altre grup de turistes d'arreu del món, probablement molts americans, ja que, guiaré de nou en anglès, ja m'he està bé a mi, perquè la majoria de turistes americans et donen propines (dòlars) i això, vol dir que una de dos, tindré que canviar-los per euros, o vendre'ls a qualsevol que vulgui anar als States (USA) o, potser, programar un viatge a New York (why not?) per a la tardor per fer bon ús i gastar-los.

Greenhouse. Escrivint una mica
foto: Sònia Bandholm 

Aquesta entrada del blog ja podeu veure ha sigut molt personal; volia explicar-vos com van les coses per aquí, estem tenim molt bon temps, tot i que, demà plourà així els turistes que arribin demà, tindran l'oportunitat d'experimentar el vertader clima danès a l'estiu, quina sort (hehe!)

La setmana que ve estem convidats a un rund fødselsdagen (un aniversari amb el 0 inclòs), aquesta vegada amb els amics danesos ...així que jo (mientras el cuerpo aguante) de party en party i de treball en treball...un no parar, vaja!    

Diumenge a l'hivernacle de casa meva...un break merescut 
foto: Sònia Bandholm

Fins aviat...! 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada